Skip to main content
| author

بازار مبل چهاردانگه

01 مهر, 1402

بازار مبل چهاردانگه به واسطه تولیدی‌ های زیادی که دارد، بر سر زبان‌ها افتاده است. در این بازار، مجموعه های زیادی در زمینه ساخت و فروش انواع مبلمان فعالیت می‌کنند.

بازار مبل چهاردانگه از نظر تولید و فروش مبلمان راحتی، جایگاه اول را در شهر تهران و کل کشور به خود اختصاص داده است. 
شما می‌توانید انواع مبل کلاسیک، راحتی، میز و صندلی های ناهارخوری، میز تلویزیون، سرویس خواب و مبلمان اداری را از بازار چهار‌دانگه با قیمت مناسب تهیه کنید. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار مبل چهاردانگه ادامه مقاله را مطالعه کنید. 

اگر به دنبال خرید مبلمان کلاسیک با قیمت ارزان هستید، می توانید به مبل کلاسیک مدرن در چهاردانگه سری بزنید. 

چهاردانگه کجاست؟

چهاردانگه در جنوب غربی تهران و در شهرستان اسلامشهر واقع است. این شهر کوچک از سمت شمال به محله های دولت خواه، اسماعیل آباد و یافت آباد و از سمت جنوب به شمس آباد، مهران آباد، شاطره و گلدسته منتهی می‌شود. 
در قسمت شرقی چهاردانگه، شهرک های مرتضی گرد و خلازیر و قلعه عباس آباد و در بخش غربی آن قاسم آباد قرار دارند. بر اساس سرشماری که در سال 1395 صورت گرفت، این شهر کوچک حدود 56000 نفر جمعیت دارد. البته چهاردانگه به عنوان یک شهر صنعتی و تجاری شناخته می‌شود و از نظر مسکونی، رونق چندانی ندارد. 

چهاردانگه کجاست؟

بازار مبل چهاردانگه کجاست؟

بازار مبل چهاردانگه در شهرک صنعتی چهاردانگه از توابع شهرستان اسلامشهر (منطقه 19) قرار دارد. برای دسترسی به این بازار می توانید از اتوبان آزادگان و حد فاصل بزرگراه تهران- ساوه و بزرگراه تهران- قم، خروجی اتوبان سعیدی استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت بازار مبل چهاردانگه، نزدیکی آن به بازار مبل یافت آباد است. بنابراین به راحتی و در عرض 15 دقیقه می توانید به این شهرک سری بزنید. 

بازار مبل چهاردانگه

بازار مبل چهاردانگه خوبه؟

شاید شما هم به دنبال پاسخ این سوال باشید. در این صورت باید بگوییم که نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. چرا که معیارهای زیادی برای خوب یا بد بودن یک منطقه برای فروش مبلمان وجود دارد. ممکن است با افرادی مواجه شده باشید که تجربه خوبی از خرید مبلمان چهاردانگه داشته باشند یا اینکه کسانی را دیده باشید که از خرید خود پشیمان باشند. در هر صورت نمی توان، نتیجه یک خرید را به همه فروشگاه ها و تولیدی‌های چهاردانگه نسبت داد. 

معمولا مشتریان برای ارزیابی خوب یا بد بودن یک منطقه یا فروشگاه، معیارهای مختلفی را در نظر می گیرند. یکی از مهم ترین شاخص ها، قیمت مبلمان است. بسیاری از افراد بعد از قیمت، به ظاهر و نوع طراحی مبلمان توجه می‌کنند. سپس به سراغ کیفیت مبل می‌روند. یکی دیگر از مواردی که مشتریان در هنگام خرید مبل به آن دقت می‌کنند، خوش‌قولی فروشنده است. در کنار مواردی که نام بردیم، نحوه برخورد و معاشرت فروشنده، گارانتی، خدمات پس از فروش و ... را هم باید مد نظر قرار داد. با در نظر گرفتن این اولویت ها می‌توان گفت که بازار مبل چهاردانگه خوبه. 

برای بعضی افراد، اولویت های مهمتری از قیمت وجود دارند. به عقیده این دسته افراد، چندین نقطه ضعف در بازار مبل چهاردانگه است. یکی از این موارد به کیفیت پایین برخی محصولات تولیدی مربوط می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر تولیدکنندگان مبلمان در چهاردانگه افراد مهاجر از شهرهای مختلف هستند، دانش و تجربه کافی برای تولید و طراحی مدل های متنوع مبلمان را ندارند.

یکی دیگر از نقاط ضعف بازار مبلمان چهاردانگه، نبود برندهای معروف ایرانی (مانند مبل صبا، سلامی، رافل، نامیرا و...) است. ضمن اینکه در فروشگاه ها و مراکز خرید بازار مبل چهاردانگه نمی‌توانید اثری از مبلمان فرانسوی، ایتالیایی، ترک و... مشاهده کنید. در صورتی که طراحی های چشم نوازی از این مبلمان را در بازار مبل جاجرود، بازار مبل شماره 1 ، 3 و خلیج فارس می‌بینید.

این در حالی است که برندهای با کیفیت ایرانی رقابت خوبی با نمونه های خارجی دارند. نقطه ضعف دیگر بازار مبل چهاردانگه از نظر این افراد، استفاده از مواد نامرغوب برای تولید مبلمان است. این کار که توسط برخی از تولیدی ها و فروشندگان انجام می‌شود، باعث شده است تا چهاردانگه به عنوان بازار مبل ارزان شناخته شود. 

بازار مبل چهاردانگه خوبه؟

آدرس و پاساژهای معروف بازار مبل چهاردانگه

بازار مبل چهاردانگه از فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی تشکیل شده است که در این میان، پاساژ مبل امام رضا (ع) به عنوان یک مرکز خرید قدیمی و معتبر شناخته می‌شود. اگر برای ورود به چهاردانگه از بزرگراه شهید سعیدی استفاده کنید، در همان ابتدا این پاساژ را خواهید دید. در اطراف این مرکز، بازار جهیزیه و مبل شهرک صنعتی چهاردانگه قرار دارند. ایستگاه اتوبوس دوازدهم فروردین هم نزدیکترین ایستگاه به این مرکز است. 

یکی دیگر از پاساژهای معروف بازار مبل چهاردانگه، پاساژ افشین می باشد. در این پاساژ تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد. پاساژ افشین در محدوده پمپ بنزین 107 شهدا، جایگاه CNG مطهری، پلیس راهنمایی و رانندگی چهاردانگه و بیمه تامین اجتماعی شعبه 10 است. با استفاده از ایستگاه مترو چهاردانگه و ایستگاه اتوبوس شهرک مطهری می‌توانید به این مرکز خرید دسترسی پیدا کنید. 

ساعت کاری بازار مبل چهاردانگه

اگر قصد خرید از بازار مبل چهاردانگه را دارید، بهتر است اطلاعاتی در مورد ساعت فعالیت این بازار داشته باشید. معمولا پاساژها و فروشگاه های بازار مبلمان چهاردونگه روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 9 شب فعال هستند. در حالی که ساعت فعالیت تولیدی های مبل چهاردانگه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر است. 

ساعت کاری بازار مبل چهاردانگه

بازار مبل چهاردانگه جمعه ها بازه؟

پاسخ این سوال مثبت است. اما اگر تصمیم دارید تا روز جمعه برای خرید مبل به بازار چهاردانگه بروید، تا 14 باید خود را به بازار برسانید. چرا که بازار مبل چهاردانگه در روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا 14 فعال است.  

بازار مبل چهاردانگه یا یافت آباد

یکی از سوالاتی که برای خریداران مبل پیش می آید این است که مبل موردنظر خود را از کدام بازار خریداری کنند. در مقایسه بازار مبل چهاردانگه و یافت آباد باید گفت که مبلمان بازار چهاردانگه مقرون به صرفه تر هستند. اما از نظر کیفیت و تنوع قابل رقابت با مبلمان موجود در بازارهای یافت آباد و جاجرود نیستند. پس اگر کیفیت مبل برای شما در اولویت قرار ندارد، بازار مبل چهاردانگه انتخاب بهتری است. البته نمی‌توان یک قاعده کلی برای بازارها در نظر گرفت. با این حال اگر به دنبال یک ست مبلمان با کیفیت در بازار چهاردانگه هستید، ممکن است با چالش‌های مختلفی روبه رو شوید.

محصولاتی که در بازار مبل چهاردانگه ارائه می‌شوند علاوه بر قیمت رقابتی، مزیت دیگری هم دارند. ظاهر ایرانی‌پسند این مبلمان باعث جلب‌نظر بسیاری از مشتریان شده است. به طور کلی دو نوع ست مبلمان را می‌توانید از این بازار تهیه کنید. یک نوع آن، مدل هایی هستند که در کارگاه ها و گاراژها تولید می‌شوند. نوع دوم را می‌توانید در پاساژها پیدا کنید. کیفیت دسته اول نسبت به مبلمان عرضه شده در پاساژها پایین‌تر است. 

در مورد بازار مبل یافت آباد باید گفت که این بازار قدیمی، مغازه ها و فروشگاه های زیادی دارد. مبلمانی که در این بازار عرضه می‌شوند، بسیار متنوع هستند اما قیمت آنها چندان رقابتی نیست. البته در بازار مبل شهرک ولیعصر که قسمتی از بازار یافت آباد محسوب می‌شود، قیمت ها به شدت رقابتی هستند. ولی باید به این نکته توجه داشت که مبلمانی که در این بازار به فروش می‌رسند، تنوع چندانی ندارند.

در کل باید گفت که قیمت مبل بازار یافت آباد بسیار متنوع است و رنج خاصی ندارد. این بازار محل مناسبی برای افرادی است که به دنبال خرید مبلمان جذاب و چشم نواز هستند و از نظر بودجه مشکلی ندارند. بازار مبل یافت آباد از ابتدای چهار راه یافت آباد تا انتهای خیابان امامزاده حسن واقع است. 

بازار مبل یافت آباد

لیست قیمت مبل چهاردانگه

اگر قصد خرید مبل داشته باشید، حتما لیست قیمت مبل چهاردانگه می‌تواند به شما کمک کند. البته برای مقایسه قیمت ها لازم است تا لیستی از قیمت مبلمان در بازارهای دیگر مبل داشته باشید. بررسی قیمت مبل چهاردانگه در اواخر خرداد 1402 نشان می‌دهد نوسانات نرخ دلار، تورم شدید و افزایش قیمت مواد اولیه موجب تغییرات زیادی در قیمت انواع مبلمان شده است.

بر این اساس، قیمت مبل راحتی 7 نفره مرغوب بین 40-15 میلیون تومان و قیمت مبل راحتی چستر همراه با لمسه کاری 50-20 میلیون تومان می‌باشد. در مورد میز و صندلی ناهارخوری 4 نفره این رقم بین 15-5 میلیون است. اگر قصد خرید ست 8 نفره به بالا را داشته باشید، به بودجه ای بین 25-10 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. 
قیمت سرویس های خواب با امکانات کامل از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و در مواردی به 40 میلیون تومان می‌رسد. تنوع قیمتی موجود شرایطی را فراهم می‌کند تا شما بتوانید با توجه به سلیقه و البته بودجه خود، انتخاب مناسبی داشته باشید. 

قیمت مبل کلاسیک در چهاردانگه 

قیمت مبل کلاسیک در چهاردانگه تنوع زیادی دارد. علت این مسئله، به کیفیت چوب و منبت به کار رفته در ساخت مبلمان و کیفیت پارچه مربوط می‌شود. نوع طراحی و اضافه کردن تعداد صندلی ها هم می‌توانند روی قیمت تاثیر بگذارند. قیمت های مربوط به اواخر خرداد 1402 نشان می‌دهند که مبلمان کلاسیک 7 نفره استاندارد با طراحی جدید، قیمتی بین 60-25 میلیون تومان دارند.

البته مقدار چوب مصرفی و کیفیت پارچه موجب نوسان قیمت می‌شوند. بر این اساس، میز جلو مبلی بین 500000 تا 3 میلیون تومان، عسلی سه تیکه 600000 تا 1.5 میلیون تومان و مبلمان تختخواب شو 15-7 میلیون تومان قیمت داشته اند.

قیمت مبل کلاسیک در چهاردانگه 

راه‌های رفتن به بازار مبل چهاردانگه 

اگر تمایل دارید تا سری به بازار مبل چهاردانگه بزنید، می‌توانید از خودروی شخصی، تاکسی و مترو استفاده کنید. 

1- استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه 

اگر قصد دارید از سمت غرب و با اتومبیل شخصی خود به این بازار بروید، می‌توانید ابتدا وارد اتوبان شهید سعیدی جنوب شوید. سپس به مسیر خود از طریق زیر‌گذر و روگذر خروجی اتوبان کاظمی و خروجی اتوبان آزادگان ادامه دهید. بعد از اینکه از خروجی اتوبان آزادگان عبور کردید، وارد چهاردانگه می‌شوید. 

اما اگر قصد دارید از سمت شرق و با اتومبیل شخصی خود به این بازار بروید، می‌توانید ابتدا وارد اتوبان آزادگان شوید. بعد از گذشتن از خروجی‌های اتوبان‌های رجایی، تندگویان و خلیج فارس (تهران-قم)، از طریق زیرگذر- روگذر وارد اتوبان شهید سعیدی جنوب می‌شوید. سپس به شهر کوچک چهاردانگه می‌رسید.

ستفاده از خودروی شخصی برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه 

2- استفاده از تاکسی برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه 

اگر می‌خواهید با استفاده از تاکسی به چهاردانگه بروید، می‌توانید به ایستگاه های تاکسی چهاردانگه (اسلامشهر) واقع در میدان آزادی، مترو آزادگان و ونک مراجعه کنید. 

استفاده از تاکسی برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه 

3- استفاده از مترو برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه

روش دیگر برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه، استفاده از مترو است. نزدیکترین ایستگاه مترو به چهاردانگه، متروی آزادگان می‌باشد. این ایستگاه در خط 3 قرار دارد و بعد از پیاده شدن از آن باید سوار تاکسی های خطی چهاردانگه شوید. 

استفاده از مترو برای رفتن به بازار مبل چهاردانگه

نتیجه گیری در مورد بازار مبل چهاردانگه 

بازار مبل چهاردانگه یکی از بازارهای مهم تولید و عرضه مبلمان است که به فروش مبلمان ارزان شهرت دارد. ارائه مبلمان با طراحی ایرانی‌پسند و قیمت های مقرون به‌صرفه موجب شده است تا این بازار مورد توجه خریداران قرار بگیرد. برای خرید مبلمان باید شرایط، سلیقه و اولویت های خود را در نظر بگیرید.

بر این اساس نمی‌توان پایین بودن قیمت مبل را دلیل بی‌کیفیتی و بالا بودن قیمت آن را دلیل مرغوبیت دانست. برای اینکه از خرید خود راضی باشید و مبلمانی با کیفیت خریداری کنید، حتما به فروشگاه ها و مراکز معتبر مراجعه نمایید.