Skip to main content

ارتوپدی در ازگل

ارتوپدی در ازگل، بخش عضلانی - اسکلتی بدن سیستم پیچیده‌ای متشکل از استخوان، مفصل، رباط، تاندون، عضله و عصب است که به بدن اجازه حرکت، کار و فعالیت می‌دهد. در گذشته رشته ارتوپدی تنها به مراقبت از کودکان دارای بدشکلی ستون فقرات و عضو ناقص محدود می‌شد، اما امروزه شامل مراقبت از بیماران در هر سن تا ورزشکاران جوان است. درواقع این تخصص پزشکی بیشتر به درمان و جراحی مواردی مانند شکستگی‌ها، آسیب‌های ورزشی، کمر درد، آرتروز و مشکلات اسکلتی - عضلانی می‌پردازد.
در این مقاله ما قصد داریم شما را با ویژگی‌ها، تخصص‌ها و توانمندی‌های یک متخصص ارتوپد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتوپدی در ازگل

ارتوپدی در ازگل، به تشخیص و درمان مشکلاتی می‌پردازد که ممکن است به واسطه یک تصادف، عادت‌های غلط و... در افراد ایجاد شود. نشستن طولانی‌مدت پشت لپ‌تاپ، انجام کارهای مداوم مانند تایپ کردن، بلند کردن اجسام سنگین و عدم استراحت کافی از عوامل اثرگذار بر سیستم عضلانی - اسکلتی بدن هستند که در حیطه کاری متخصص ارتوپد است. 
افرادی که در اثر تصادف یا رویداد دیگر دچار آسیب و جراحات استخوانی و مفصلی شده باشند باید به ارتوپدی در ازگل مراجعه کنند. ارتوپدی شاخه‌ای از علم پزشکی است که به تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از صدمات و بیماری‌های سیستم عضلانی اسکلتی بدن می‌پردازد. 

متخصص ارتوپدی در ازگل

متخصص ارتوپدی در ازگل، در زمینه تشخیص آسیب یا اختلال، توان‌بخشی از طریق پیشنهاد ورزش یا فیزیوتراپی برای ترمیم حرکت، قدرت و عملکرد، درمان با دارو، ورزش، جراحی یا سایر برنامه‌های درمان مهارت دارد. او همچنین با اطلاع‌رسانی و ارائه برنامه درمان از بروز آسیب پیشگیری و روند پیشرفت بیماری را کند می‌کند.
معمولاً ۵۰ درصد از کار متخصص ارتوپدی در ازگل صرف مدیریت جراحت و بیماری با روش‌های غیر جراحی و ۵۰ درصد دیگر صرف مدیریت بیماری با جراحی می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برای درمان مشکلاتی مانند آسیب به استخوان، مفصل، عضله، تاندون، رباط، عصب یا پوست به جراحی نیاز باشد.

دکتر ارتوپدی در ازگل

دکتر ارتوپدی در ازگل، به تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم اسکلتی - عضلانی می‌پردازد. او بخشی از تیم بزرگ ارتوپدی است که به تشخیص، درمان و توان‌بخشی افراد با آسیب و مشکلات اسکلتی عضلانی می‎پردازند. همچنین جراح ارتوپد می‌تواند درمان مناسبی را برای مشکلات مزمن اسکلتی در نظر بگیرد.
درمان شکستگی دنده‌ها، شکستگی‌های استابولوم، کمردرد، تومور‌های استخوانی و عضلات و... توسط دکتر ارتوپدی در ازگل انجام می‌شود. همچنین تعویض مفصل زانو و مفصل لگن، درمان کیست بیکر زانو و لنگیدن اطفال توسط این متخصص انجام می‌شود. 
برخی از دردهای مفاصل و استخوان‌ها را می‌توان قبل از مراجعه به دکتر ارتوپدی در ازگل، به چند روش ساده در خانه تسکین کرد. در ابتدا باید با استفاده از آتل مفصل را ثابت کرد. استراحت دادن به ناحیه آسیب دیده یکی دیگر از راه‌های تسکین درد است. برای کاهش درد، از کمپرس سرد نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده از یخ روی مفاصل دردناک می‌تواند درد و التهاب را تسکین دهد.

کلینیک ارتوپدی در ازگل

کلینیک ارتوپدی در ازگل، از متخصصان و پزشکان برجسته کشور بهره می‌برد. در این کلینیک از روش‌های متخلفی برای درمان بیماران استفاده می‌شود. به طور کلی روش‌های درمان را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: درمان محافظه کارانه و درمان جراحی. درمان محافظه کارانه، شامل برنامه‌های کاربردی و فیزیکی است که در آن با استفاده از جریان مستقیم و متناوب اولتراسوند و نور لیزر کمک می‌کنند تا گردش خون و مواد مغذی در مناطق مربوطه فعال شوند.
علاوه بر این خدماتی مانند تزریق کنترل شده توسط CT بر روی ستون فقرات برای تحریک ریشه عصب در کلینیک ارتوپدی در ازگل انجام می‌شود. این تزریق عامل ضد التهاب بوده و باعث تسلی عامل درد می‌شود. شوک درمانی، درمان درد، احیا پزشکی، Spinerliner و کایروپراکتیک از دیگر روش‌های محافظه کارانه است. 
شکستگی استخوان، شکستگی فشاری، شکستگی استرس، دررفتگی، آسیب‌های عضلانی و یا پارگی تاندون از بیماری‌هایی است که پزشکان ارتوپد کلینیک ارتوپدی در ازگل معمولاً آنها را درمان می‌کنند. دکتر ارتوپد همچنین می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی، یک برنامه درمانی و پیشگیری تهیه کنند.

بهترین دکتر ارتوپدی در ازگل

بهترین دکتر ارتوپدی در ازگل، شخصی است که در ابتدا سعی کند با استفاده از روش‌های محافظه کارانه بیمار را درمان کند. اما در صورتی که درمان محافظه‌کارانه کافی نباشد، پزشک مجبور است از جراحی استفاده کند. بیماری و دردهای شانه، مفصل آرنج، مچ پا، لگن و زانو از مواردی هستند که باید از طریق جراحی درمان شوند. 
بهترین دکتر ارتوپدی در ازگل، با استفاده از روش جراحی می‌تواند بیماری‌ها و مشکلات اعضای بدن را برطرف کند. برای مثال با جراحی می‌توان جراحات پا مانند والگوس پنجه پا، متاتارسالژی و پای صاف را درمان کرد. همچنین می‌توان آسیب‌های مربوط به دست، زانو، شانه و ران پا را نیز از این طریق درمان کرد.
جراح ارتوپد در ازگل
جراح ارتوپد در ازگل، می‌تواند وظایف دکتر متخصص ارتوپد را انجام دهد؛ اما برعکس این قضیه امکان‌پذیر نیست. جراحان ارتوپد اول سراغ روشی به غیر از جراحی، مانند دارو یا توا‌ن‌بخشی می‌روند. آن‌ها همچنین این تخصص را دارند که در صورت لزوم برای ترمیم آسیب یا اصلاح بیماری دست به جراحی بزنند.
یک جراح ارتوپد در ازگل، باید خوش اخلاق و با حوصله باشد. اکثر افراد از انجام عمل‌های جراحی می‌ترسند و اگر جراح بداخلاق و بی حوصله باشد میزان استرس و نگرانی فرد دو چندان می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از مراجعه به جراح حتماً از پرسنل و بیماران دیگر در مورد صبر، حوصله و اخلاق سؤالاتی بپرسید و در صورت مثبت بودن تحقیقات او را برای عمل جراحی خود انتخاب کنید.


دکتر ارتوپد خوب در ازگل

دکتر ارتوپد خوب در ازگل، آسیب‌های ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی، پیری، و موارد دیگر را تشخیص داده و درمان می‌کند. یکی از وظایف مهم دکتر ارتوپد خوب، بهبود دامنه حرکت بیمار است. درد، سفتی و تورم مفاصل می‌تواند باعث کاهش دامنه حرکتی شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، انجام کارهای روزمره از جمله دوش گرفتن، نظافت، خم شدن و کارهای دیگر ممکن است دشوار شوند. متخصص ارتوپد از طریق فیزیوتراپی یا سایر روش‌های درمانی کمک می‌کند تا دامنه حرکتی به حالت طبیعی برسد. 

بهترین متخصص ارتوپدی در ازگل

بهترین متخصص ارتوپدی در ازگل، وظایف سنگینی از قبیل تشخیص درست، درمان صحیح، جراحی با دقت و پیگیری دارد. همچنین او باید بیماران خود را در مورد مراقبت و توجه به وضعیت سیستم اسکلتی و عضلانی‌شان نصیحت کند. این نصیحت شامل توصیه‌های مربوط به استفاده از تجهیزات مثل پشتیبان‌های ارتوپدی (مثل پروتزها و کفش‌های ارتوپدی) نیز می‌شود.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

ازگل
نشانی

موقعیت