Skip to main content

متخصص فیزیوتراپی در ولنجک

متخصص فیزیوتراپی در ولنجک، فیزیوتراپی یکی از رشته‌های زیر شاخه پزشکی محسوب می‌شود که می‌تواند در درمان بیماری‌ها مؤثر واقع شود. فیزیوتراپی physiotherapy یا physical therapy از دو واژه physio به معنی فیزیک و therapy به معنی درمان تشکیل شده است. پزشک متخصص در رشته‌های مختلفی مانند ارتوپدی، مغز و اعصاب، کودکان، زنان، جراحی‌های مختلف و حتی گوش و حلق و بینی می‌توانند از دانش فیزیوتراپی در درمان بیماران خویش بهره‌مند شوند.


علاقه‌مندان برای ورود به تخصص فیزیوتراپی باید مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در رشته فیزیوتراپی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. سپس می‌توانند در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز توان‌بخشی و فدراسیون‌های ورزشی مشغول به کار شوند. گفتنی است، فیزیوتراپی جزو پردرآمدترین مشاغل مرتبط با ورزش در جهان اعلام شده است. 
اگر شما نیز قصد دارید بیشتر با وظایف، خصوصیات و مهارت‌های یک فیزیوتراپ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. با ما همراه باشید.



متخصص فیزیوتراپی در ولنجک

متخصص فیزیوتراپی در ولنجک، خدماتی در جهت حفظ، توسعه و بازیابی حداکثر حرکت و توانایی عملکردی برای افراد فراهم می‌کند. تأکيد اصلی متخصصین فیزیوتراپی، انجام تمرين درمانی همراه با روش‌ها و درمان‌های دستی است. از اين رو طيف وسيعی از ورزش‌ها مانند قدرتی، استقامتی، كششی و انعطاف‌پذيری، تعادلی، حس عمقی و... توسط این متخصصان به بیماران ارائه می‌شود.


فیزیوتراپی در بیماری‌های زنان نیز کاربرد دارد متخصص فیزیوتراپی در ولنجک با هدف کاهش درد و از بین بردن برخی عفونت‌ها و چسبندگی‌ها که در بافت‌های مختلف دستگاه تناسلی ایجاد می‌شود، به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد. کمر درد که منشأ آن بیماری‌های زنان است، ضعف عضلات ناحیه شکم و لگن، بیمار‌های التهابی و برخی از جراحی‌های دستگاه تناسلی زنان، برخی خدماتی است که توسط متخصص فیزیوتراپی به زنان ارائه می‌شود.

بهترین متخصص فیزیوتراپی در ولنجک

بهترین متخصص فیزیوتراپی در ولنجک، باید مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی مانند ابتکار، صبر، حساسیت و درایت، مهارت‌های ارتباطی عالی، مهارت حل مسئله، توانایی دلگرمی، همدلی و محکم بودن و... را داشته باشد. نقش اصلی یک فیزیوتراپ این است که درد و یا مشکلات حرکتی شما را بهبود بخشد تا بتوانید به اهداف عملکردی زندگی روزمرة خود قبل از آسیب برسید.


اگر در یک فعالیت ورزشی شرکت می‌کنید، بهترین متخصص فیزیوتراپی در ولنجک می‌تواند از آسیب دیدن جلوگیری کند یا به شما کمک می‌کند تا به سطح ورزشی یا فعالیتی که قبل از آسیب دیدگی خود داشتید، برگردید. مهم‌ترین عواملی که یک متخصص فیزیوتراپی خوب را تشکیل می‌دهند، دانش بالینی به روز همراه با مهارت‌های عالی ارتباطی است. این دو مورد هر دو به یک اندازه مهم هستند.

کلینیک فیزیوتراپی در ولنجک

کلینیک فیزیوتراپی در ولنجک، با بهره گیری از تجهیزات مدرن و به روز تحت نظر متخصصین و اعضای هیئت علمی دانشگاه، در انواع بیماری‌ها درمان‌های بسیار مؤثری را فراهم نموده است. کلینیک فیزیوتراپی در ولنجک با ارائه راهکارهای درمانی مناسب و همچنین ثبت الکترونیکی پرونده بیمار در سیستم یکپارچه اتوماسیون کلینیک، به طور دقیق روند بهبودی بیمار را پایش و ثبت می‌نماید.


خدمات کلینیک فیزیوتراپی در ولنجک در فضایی به مساحت تقريبی 300 متر مربع ارائه می‌گردد. اين فضای اختصاصی شامل كابين‌های متعدد می‌شود كه با طراحی مناسب قابليت الكتروتراپی و مكانوتراپی (به صورت مجزا يا هم‌زمان) را دارا می‌باشد. تخت کشش (Traction) الکترونیکی کمر و گردن، دستگاه‌های تحرک مداوم (CPM) برای مفاصل اندام فوقانی و تحتانی دستگاه‌های فشار عروقی اندام‌های فوقانی و تحتانی، برخی از تجهیزات مکانوتراپی است که در این مرکز از آنها استفاده می‌شود.


صندلی كوادريسپس (Quadriceps Table)، چرخ شانه (Shoulder Wheel)، پارالل، Swiss Ball، Tilt Board و... تجهیزات مکانوتراپی دیگری است که در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک پیش‌بینی شده و از آنها برای درمان مشکلات بیماران استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل ولنجک

فیزیوتراپی در منزل ولنجک، با تجهیزات پیشرفته توسط متخصصین خانم و آقا به صورت شبانه روزی و تحت نظارت کلینیک فیزیوتراپی در ولنجک خدمات مختلفی را به افراد ارائه می‌دهد. نکته بسیار مهم در خدمات درمان در منزل ارائه، این خدمات توسط افراد متخصص و کارآزموده می‌باشد. در برخی از موارد آسیب‌هایی که افراد غیر متخصص به بیماران اعمال می‌کنند ممکن است حتی غیر قابل جبران نیز باشد.


بیماری پارکینسون یکی از مشکلاتی است که بیشتر از سایر مشکلات نیاز به فیزیوتراپی در منزل ولنجک دارد. علاوه بر آن می‌توان به مشکلات دیگری مانند فلج، عوارض بعد از سکته قلبی، آسم، فیزیوتراپی کودکان، توان‌بخشی بعد از عمل جراحی، درمان کمر درد و... نیز اشاره کرد که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارند.


وسایل فیزیوتراپی در منزل ولنجک شامل مجموعه تجهیزاتی است که فرد می‌تواند از آن‌ها جهت پیشبرد برنامه درمانی خود استفاده کند. متخصص فیزیوتراپی می‌تواند این وسایل را در اختیار بیمار قرار دهد و همچنین به او چگونگی استفاده از آن‌ها را آموزش دهد. توپ پایداری، هف بال (توپ نیمه)، لوله‌ها و باندهای ورزشی و غلتک فومی، برخی از مهم‌ترین تجهیزات فیزیوتراپی در منزل است.

فیزیوتراپیست در ولنجک

فیزیوتراپیست در ولنجک، می‌تواند با تشخیص به موقع معلولیت نوزادان، اقدامات مؤثری در درمان آن انجام دهد. نزدیک به ۱۰% از کودکانی که به دنیا می‌آیند دچار نوعی از معلولیت می‌باشند. فلج مغزی، فلج اطفال، فلج زایمانی (ارب پالزی)، تور تیکولی (کودکانی که با گردن کج به دنیا می‌آیند) و اختلال در مچ پا (مثل کف پای صاف و پا چنبری)، برخی از معلولیت‌هایی است که فیزیوتراپیست می‌تواند در زمینه درمان آنها اقداماتی را انجام دهد.


در بیماری‌های پوستی نیز فیزیوتراپیست در ولنجک می‌تواند با کاهش درد به بهبودی سریع و بهتر صدمات پوستی کمک کند. سوختگی پوست، آکنه، زونا، لوپوس، اعمال جراحی پلاستیک و اعمالی که برای زیبایی انجام می‌شود، برخی از مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌باشد که با فیزیوتراپی می‌توان سرعت بهبودی را افزایش داد.

بهترین فیزیوتراپیست در ولنجک

بهترین فیزیوتراپیست در ولنجک، از طریق سؤال پرسیدن اطلاعات کافی درباره آسیب یا وضعیت شما به دست می‌آورد که با آن‌ها در تصمیم گیری بالینی در مورد آسیب شما کمک می‌کند. اگر تعادل خوبی بین مهارت‌های ارتباطی قوی و دانش بالینی وجود داشته باشد، این موارد به نتایج خوب درمانی تبدیل می‌شود.


بهترین فیزیوتراپیست در ولنجک، وظایف مهمی دارد. صحبت با بیماران در مورد دردها و مشکلات آن‌ها به صورت دقیق یکی از مهم‌ترین وظایف فیزیوتراپیست است. انجام برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش خون و رادیولوژی، استفاده از دستگاه‌های مختلف فیزیوتراپی در درمان بیماران، دادن آموزش‌های لازم به بیماران و خانواده‌های آنان برای رفع بیماری، انجام برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش خون و رادیولوژی و تهیه گزارش درمان در انتهای جلسات فیزیوتراپی برای ارائه به پزشک بیمار، برخی از وظایف یک فیزیوتراپیست است.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

ولنجک
نشانی

موقعیت